blijf op de hoogte
Altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Meld je dan aan voor onze automatische updates. Je ontvangt dan een mail als wij een nieuwsbericht plaatsen.

In opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap worden de kerndoelen en examenprogramma's voor de moderne vreemde talen (mvt) herzien. Van mvt-docenten wordt daardoor verwacht dat ze nieuwe inhoud, zoals taalbewustzijn, integreren met bestaande inhoud, zoals taalvaardigheid.
Wat vinden de docenten zelf van deze toevoeging en wat hebben ze nodig om dit toe te passen in hun lessen? In de studie die Sophie Brand en Stefanie Ramachers uitvoerden onder 110 mvt-docenten in Nederland wordt een beeld geschetst van de ideeën, het handelen en de ondersteuningsbehoeften van mvt-docenten met betrekking tot de integratie van taalbewustzijn.
Lees hier het hele artikel in Tijdschrift Onderwijs Praktijk Studies (TOPS).
Altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Meld je dan aan voor onze automatische updates. Je ontvangt dan een mail als wij een nieuwsbericht plaatsen.